Piłkarska reprezentacja Polski będzie dobierana z trzeciego koszyka w losowaniu grup eliminacji mistrzostw Europy w 2016 roku. UEFA przedstawiła w piątek rozstawienia zespołów przed ceremonią, którą zaplanowano na 23 lutego w Nicei.
W jednym koszyku z biało-czerwonymi znalazły się Serbia, Turcja, Słowenia, Izrael, Norwegia, Słowacja, Rumunia i Austria. Z tymi reprezentacjami podopieczni Adama Nawałki na pewno się nie zmierzą.
Lepiej niż zakładano
Nie potwierdziły się tym samym spekulacje, że biało-czerwoni po słabym
występie w kwalifikacjach do tegorocznego mundialu będą losowani z
czwartego koszyka. W porównaniu do wcześniej awizowanych koszyków doszło do
ich zmiany między Polską a Czarnogórą, która ostatecznie trafiła do czwartego.
Podział na koszyki został dokonany na podstawie wyników drużyn w mundialu 2010, eliminacjach Euro 2012 i w samym turnieju oraz w eliminacjach mundialu 2014. Jeden zespół z każdego koszyka trafi do jednej z grup A – H. W każdej grupie z kolei mierzyć się będzie sześć reprezentacji. Awansują drużyny z dwóch pierwszych miejsc i jeden z najlepszym bilansem z miejsca trzeciego.
Biało-czerwoni mogą trafić do tzw. grupy śmierci z Hiszpanią lub Niemcami,
Belgią, Czarnogórą, Islandią i Kazachstanem bądź teoretycznie łatwiejszej z
Grecją, Irlandią, Armenią, Mołdawią i Gibraltarem.
To będzie turniej zmian
Spotkania kwalifikacyjne nie będą rozgrywane, jak dotychczas w piątki i
wtorki, ale zostaną rozłożone na sześć dni – od czwartku do wtorku. Mecze
sobotnie i niedzielne rozpoczną się z reguły o godz. 18:00 lub 20:45, a
czwartkowe, piątkowe, poniedziałkowe i wtorkowe – o 20:45.
Mecze dwóch serii eliminacji odbędą się w czwartek i niedzielę, piątek i
poniedziałek oraz sobotę i wtorek. Oznacza to, że drużyny będą mieć jeden
dzień mniej odpoczynku niż do tej pory, kiedy grano w piątek i wtorek.
Bezpośredni awans do turnieju finałowego we Francji, po raz pierwszy z
udziałem 24 reprezentacji, wywalczą po dwie czołowe drużyny każdej grupy oraz
najlepsza spośród tych, które zajmą trzecie lokaty. Pozostałe osiem z
trzecich pozycji utworzy cztery pary barażowe.
W koszyku szóstym znalazł się debiutant – Gibraltar. Z powodów politycznych ta drużyna na pewno nie znajdzie się w jednej grupie z Hiszpanią. Z tych samych powodów Armenia nie może mierzyć się z Azerbejdżanem. Po raz pierwszy w eliminacjach wystąpi gospodarz turnieju finałowego, ale Francja i tak na pewno zagra na Euro.
Terminy meczów eliminacji Euro 2016: 1. kolejka - 7/8/9 września 2014 2. kolejka - 9/10/11 października 2014 3. kolejka - 12/13/14 października 2014 4. kolejka - 14/15/16 listopada 2014 5. kolejka - 27/28/29 marca 2015 6. kolejka - 12/13/14 czerwca 2015 7. kolejka - 3/4/5 września 2015 8. kolejka - 6/7/8 września 2015 9. kolejka - 8/9/10 października 2015 10. kolejka - 11/12/13 października 2015 Baraże: 12/13/14 i 15/16/17 listopada 2015
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.